Sipoossa kehitetyt tuoteinnovaatiot maailmalle

Kevään uutuudet laajentavat suosittuja tuoteperheitä

- Tänä keväänä tuoteuutuutemme tulevat kasvattamaan ja monipuolistamaan vahvoja tuotebrändejämme, jotka on kehitetty ja valmistettu Sipoossa. Uusia tuotteita kehittäessämme tutkimme aina, mitä kuluttajat todella haluavat ja hyvän tuotekehitystiimimme ansiosta voimme todella tehdä tuotteita kuluttajalähtöisesti, toteaa Brand & Category -manager Kati Janhunen.

- Seuraamme tarkasti myös kansainvälisiä suurempia trendejä, jotka vaikuttavat kuluttajien käyttäytymiseen laajemmin ja voivat tuoda esiin uudenlaisia mahdollisuuksia tuotekehityksellemme.

Herkuttelijoiden rakastama Arla Ihana uusille markkinoille

Suomessa kehitetty Ihana-brändi kantaa myös laajemmin, ja tänä keväänä Ihana lanseerataan Tanskan markkinoille, toteaa Brand & Category manager Betina Karvinen. Kaikki Ihana-tuotteet valmistetaan Suomessa Sipoon meijerissä.

- Sama kuluttaja, joka haluaa arkeen terveellisiä välipaloja, haluaa välillä hemmotella itseään täydellisillä herkutteluhetkillä. Ihana-jogurttimme tunnetaan juuri täyteläisinä herkuttelujogurtteina.

- Meillä Suomessa Ihana-jogurttiperhettä täydentää kesäiset herkuttelumaut Sorbet-Style -uutuudet. Uudet raikkaat maut ovat saaneet inspiraation jäätelöiden ja sorbetien maailmasta. Uutta on nyt myös jaettava pakkaus – täydellinen herkutteluun joko yksin tai kaksin!

 

Välipalatuotteissa näkyy nyt yhä selkeämmin terveellisyystrendi

- Luonto+ tuoteperheen kantava ajatus onkin, että vanhemmat voivat helposti osaa lapsilleen tai itselleen terveellisiä välipaloja kiireisen arjen keskellä. Olemme nyt yhdistäneet Luonto+ tuoteperheen suosituimmat jogurtit myslikanteen, jolloin niistä tulee entistä ruokaisampia. Täysjyväkaura, puffattu speltti ja marjat täydentävät jogurtin luonnollista ja terveellistä profiilia.

- Viisas välipala on sellainen, jonka voi nauttia hyvällä omallatunnolla työpaikalla tai antaa mukaan lapselle harrastuksiin tai välipalaksi koulupäivän jälkeen. Uskomme, että uutuutemme on monikäyttöinen brändilaajennus, jossa kuluttajat jo tunnistavat vähemmän sokeria sisältävän makuprofiilin, jossa makeus tulee vain marjojen ja hedelmien omasta sokerista, Kati Janhunen tiivistää.

 

Trendikkäitä makumaailmoja ja kansainvälisiä tuulia

Suomessa kehitetty Arla Protein -tuoteperhe saavutti Englannin markkinoilla suuren menestyksen ja on laajentunut myös muille eurooppalaisille markkinoille.

- Arla Protein -sarjan kesän uutuus yhdistää terveellisyyden ja herkuttelun. Uudenlainen ”sweet brown flavour” -makumaailma tuo kansainväliset trendit Arla Protein -herkuttelurahkoihin. Uusi herkuttelurahkojen tuoteperhe erottuu myös designinsa puolesta muista Arla Protein -tuotteista, Betina Karvinen toteaa.