Arla Luonto+ tuo nyt kasviksia jogurttiin

Makuvaihtoehtoja on kolme: vadelma-punajuuri, appelsiini-porkkana ja omena-pinaatti

Vihannes-hedelmäjogurtit ovat Arla Luonto+ -tuoteperheen uusimmat tulokkaat. Niissä täyteläinen jogurtti yhdistyy terveellisiin hedelmiin ja vihanneksiin. Monipuoliseen ruokavalioon totutteleminen on nyt entistä helpompaa, sillä maukasta jogurttia nauttiessasi et edes huomaa syöväsi vihanneksia.

Uudet Arla Luonto+ -jogurtit tekevät vihanneksista houkuttelevia ja helposti lähestyttäviä. Herkulliset jogurtit sopivat erityisesti esimerkiksi lapsiperheille, joissa perheen nuorimmat vasta totuttelevat vihannesten makuun. Jatkossa terveellisten ainesosien lisääminen ruokavalioon on helppoa, kun niitä on jo kertaalleen nauttinut jogurtissa.

Helmikuun alussa kauppoihin saapuu kolme herkullista makua: vadelma-punajuuri, appelsiini- porkkana ja omena-pinaatti. Samaan aikaan lanseerataan myös Arla Luonto+ -luonnonjogurtti, johon on lisätty ripaus hunajaa.

Arla Luonto+ -vihannes-hedelmäjogurtit tarjoavat välipalahetken, jossa on hyviä raaka-aineita herkullisessa muodossa. Uusiin jogurtteihin ei ole lisätty lainkaan lisäaineita, ja makeuskin tulee tilkasta hedelmämehua. Jogurtit sisältävät vain luonnollisia ainesosia. Lisäksi niistä löytyy hyviä maitohappobakteereja, kuten Acidophilusta ja Bifidusta.

“Jogurttihylly on täynnä tuotteita, joissa on liikaa sokeria. Luonnollisesti näitä tuotteita ei haluta tarjota esimerkiksi perheen pienimmille. Halusimme kehittää parhaista ainesosista jogurtin, joka maistuu hyvälle. Näistä jogurteista voi nauttia jokainen aina vauvasta vaariin”, Arla Luonto+ -jogurttien tuoteryhmäpäällikkö Eetu Viuhkonen kertoo.

Arlan Luonto+ -jogurtin tuotekehitys on tehty yhteistyössä suomalaisten kuluttajien kanssa. Heitä on kuunneltu niin maun, koostumuksen kuin pakkaussuunnittelunkin suhteen. Purkkien kyljissä seikkailevat jo entuudestaan tutut, suloiset lintuhahmot. Myös pakkauskartongin taakse kannattaa kurkistaa ja kierrättää pahvi ja muovipikari erikseen.

Makuvaihtoehtoja on kolme: vadelma-punajuuri, appelsiini-porkkana ja omena-pinaatti. Kaikki jogurtit ovat laktoosittomia.

Muista, etteivät jogurttien sisältämät vihannekset riitä kattamaan koko päivän saantisuositusta. Kokeile seuraavia kikkoja lisätäksesi vihanneksia ruokavalioosi:

  • Kokeile uudenlaisia lisukkeita. Valitse lisukkeeksi esimerkiksi haudutettua parsakaalia riisin tai pastan sijaan. Myös ruusukaali on oiva lisuke. 

  • Sekoita vihanneksia jogurttiin tai smoothieen. Näihin saa piilotettua paljon terveellisiä vihanneksia, joiden mausta ei muuten pidä. 

  • Lisää ruokaan väriä. Kun ruoka näyttää kauniilta, sitä tekee mieli maistaa. 

  • Harhauta. Piilota vihanneksia soseena tuttuihin ruokiin. Esimerkiksi porkkanaa saa helposti piilotettua tomaattikastikkeeseen ja pakastevihanneksia makaronilaatikkoon. 


Lue lisää ravitsemussuosituksista.