Lukutaito yli 41 500 lapselle

Arla ja Castello-juustot olivat tänä syksynä mukana Nenäpäivässä, jonka tarkoituksena on kerätä rahaa kehitysmaiden lapsille.

K-ruokakaupoissa myynnissä olleita Castello-homejuustoja myytiin 95 051 kappaletta ja ne tuottivat yhteensä 9505,10 €. Tällä rahalla pystytään tarjoamaan 11 881 lapselle koululounas Nepalissa tai 19 010 lapselle rokote kolmea tappavaa tautia vastaan Afrikassa.

K-ruokakaupat keräsivät tavarantoimittajiensa kanssa yli 16% keräyksen tuotosta eli 415 729 euroa. Tämä summa mahdollistaa lukutaidon yhteensä yli 41 500 lapselle Afrikassa.

Ruokakeskon mukaan muun muassa juustot ottivat myynnillisesti kampanjassa aimo harppauksen eteenpäin viime vuoteen verrattuna.

"Viime vuonna tavarapeli tehtiin erittäin tiukalla aikataululla ja hyppäsimme kampanjamielessä jo matkalla olevaan laivaan. Nyt pääsimme aloittamaan tyhjältä pöydältä ja valitsemaan kampanjateemoihin sopivat tuotteet mukaan”, kertoo Ruokakeskon myyntipäällikkö Timo Turunen.

Kiitämme kaikkia Castello-homejuustoja ostaneita!

Tukea suomalaisille lapsille ja nuorille

Aina olot eivät ole hyvät kotimaassakaan. Siksi haluamme tukea lapsia ja nuoria myös Suomessa. Lahjoitimmekin tänä vuonna joululahjoihin ja -kortteihin varatut rahat Tukikummit säätiön Nuorten hyväksi –kampanjaan.

Tukikummit-säätiö kerää varoja syrjäytymisvaarassa oleville nuorille, jotka ovat vaarassa pudota pois harrastuksista ja kaveriporukoista perheen taloudellisen tilanteen vuoksi. Keräystilille lahjoitetut varat ohjataan 100 % lyhentämättöminä avustuksiin Kirkon diakoniarahaston kautta. Tukea ei jaeta rahana, vaan Tukikummit-säätiön varoilla maksetaan avustuksensaajan tarvitsemia palveluita tai välineitä.

Lämmintä joulunodotusta!